Samenvatting
Deze infomatie is vertrouwelijk.
Kenmerken
Deze infomatie is vertrouwelijk.
Uitgangspositie
Deze infomatie is vertrouwelijk.
Ambitie
Deze infomatie is vertrouwelijk.
Strategie
Deze infomatie is vertrouwelijk.
Resultaten
Deze infomatie is vertrouwelijk.
Juryrapport
Ambitie
De Nederlandse verzekeringsmarkt wordt gedomineerd door vijf spelers. In de ranking staat a.s.r. derde, achter Nationale Nederlanden en Centraal Beheer, en voor Aegon en VIVAT. Het is geen eenvoudige markt: de verzadigingsgraad ligt hoog, de concurrentie is hevig en het vertrouwen laag. De meeste merken focussen op nieuwe beloftes en service. A.s.r. besloot in 2016 te breken met die conventie en zich te richten op de tijdgeest en gedragsverandering van mensen. Zo’n switch vergt lange adem, daarvan was a.s.r. zich bewust, gezien de gefaseerde aanpak: eerst de merkbekendheid verbeteren, dan het imago versterken en pas daarna commercieel oogsten. Zo’n lange termijn-aanpak - de case beslaat vijf jaar - was des te belangrijker omdat de interne organisatie en het productportfolio ook flink op de schop moesten, wilde het bedrijf de doelen geloofwaardig realiseren. In totale premieomzet (GWP: Gross Written Premies) wilde a.s.r. een jaarlijkse groei van 10%. Een forse ambitie,...