Terug naar cases overzicht

Dit is de tijd van doen

Merkcampagne 2018 - Effie Awards 2021

Dit is de tijd van doen - Banner - Effie Awards Nederland

In deze case

Samenvatting
Kenmerken
Uitgangspositie
Ambitie
Strategie
Resultaten
Juryrapport

Opdrachtgevers

A.S.R.

Bureau's

THEMERGE
DVJ INSIGHTS
MEDIAREVERSE

Samenvatting

Deze infomatie is vertrouwelijk.

Dit is de tijd van doen - Banner - Effie Awards Nederland

Kenmerken

Deze infomatie is vertrouwelijk.

Uitgangspositie

Deze infomatie is vertrouwelijk.

Ambitie

Deze infomatie is vertrouwelijk.

Strategie

Deze infomatie is vertrouwelijk.

Resultaten

Deze infomatie is vertrouwelijk.

Juryrapport

Ambitie

De Nederlandse verzekeringsmarkt wordt gedomineerd door vijf spelers. In de ranking staat a.s.r. derde, achter Nationale Nederlanden en Centraal Beheer, en voor Aegon en VIVAT. Het is geen eenvoudige markt: de verzadigingsgraad ligt hoog, de concurrentie is hevig en het vertrouwen laag. De meeste merken focussen op nieuwe beloftes en service. A.s.r. besloot in 2016 te breken met die conventie en zich te richten op de tijdgeest en gedragsverandering van mensen. Zo’n switch vergt lange adem, daarvan was a.s.r. zich bewust, gezien de gefaseerde aanpak: eerst de merkbekendheid verbeteren, dan het imago versterken en pas daarna commercieel oogsten. Zo’n lange termijn-aanpak - de case beslaat vijf jaar - was des te belangrijker omdat de interne organisatie en het productportfolio ook flink op de schop moesten, wilde het bedrijf de doelen geloofwaardig realiseren. In totale premieomzet (GWP: Gross Written Premies) wilde a.s.r. een jaarlijkse groei van 10%. Een forse ambitie,...

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2021

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland