Terug naar cases overzicht

Crisp: Beter eten, lekker geregeld

Branded customer experience - Effie Awards 2021

Crisp: Beter eten, lekker geregeld - Banner - Effie Awards Nederland

In deze case

Samenvatting
Kenmerken
Uitgangspositie
Ambitie
Strategie
Resultaten
Juryrapport

Opdrachtgevers

CRISP

Bureau's

DENTSUACHTUNG!

Samenvatting

Deze informatie is vertrouwelijk.

Crisp: Beter eten, lekker geregeld - Banner - Effie Awards Nederland

Kenmerken

Deze informatie is vertrouwelijk.

Uitgangspositie

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Ambitie

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Strategie

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Resultaten

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Juryrapport

Ambitie

Nederland kent de hoogste supermarktdichtheid ter wereld (4.800 in 2019, oftewel: 0,26 m2 per inwoner). Jaarlijks doen we voor 53 miljard euro aan boodschappen, meer dan 70% daarvan in de supermarkt, en dan vooral bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus/Co-op, Aldi en Dirk, samen goed voor 86,4% van de markt. Een machtig blok waar je als challenger maar moeilijk tussen komt. Als nieuwkomer kun je dan maar beter uit een ander vaatje tappen, iets wat bijvoorbeeld Picnic en Hello Fresh doen, en sinds 2018 ook Crisp. Dit nieuwe bedrijf constateerde dat e-commerce weliswaar sterk is gegroeid de afgelopen jaren, maar dat de foodsector bij die groeicijfers flink achterblijft. Wetende dat de vraag naar duurzamer voedsel groeit, ontwikkelde Crisp een sterke propositie: met behulp van een bestel-app wil Crisp een marktplaats zijn tussen consument en pakweg 800 veelal kleine en middelgrote producenten en zodoende beter eten toegankelijk maken voor een groot publiek. De doelstellingen...

Deel dit via

Lees verder

Effie cases 2021

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2022 Effie Awards Nederland