Terug naar nieuws overzicht

Verheldering reactie over kansspelreclame tijdens EffieFest

28 juni 2024

De Effies worden uitgereikt aan merken die met hun marketing inspanningen buitengewone resultaten hebben gerealiseerd. Daar zijn duidelijke criteria en voorwaarden voor vastgesteld. Zo moeten inzendingen voldoen aan de betreffende Nederlandse wet- en regelgeving (reclamecodes, richtlijnen van toezichthouders en wettelijke bepalingen). 

Tijdens EffieFest op 25 juni j.l. werd gevraagd of de Effie winnende TOTO campagne uit 2018 nog steeds door de Effie jury bekroond zou worden. Aangezien sinds die tijd de wetgeving is aangepast met een verbod op het gebruik van sportidolen in reclames voor online kansspelen (2022), zou de winnende TOTO campagne anno 2024 niet meer kunnen winnen.  

Cases voor kansspelen die wel gerechtigd zijn reclame te maken, zoals loterijen, zullen net als alle andere inzendingen op hun merites beoordeeld worden aan de hand van criteria op het gebied van effectiviteit, creativiteit en strategie. Zij maken een eerlijke kans om een Effie te winnen.  

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland