Terug naar nieuws overzicht
Geef je op voor het Effie-webinar: Slimme strategie, meetbaar resultaat
01 december 2025
Een Effie win je niet zomaar: een effectief marketingplan ontwikkelen is één ding, maar het succesvol uitvoeren vraagt minstens evenveel creativiteit, focus en inzicht. Tijdens dit Effie-webinar delen winnaars HAK en Stichting ALS hun aanpak, learnings en samenwerking tussen merk en bureau. Wat maakte hun strategie onderscheidend? Hoe vertaalden zij hun merkdoelstellingen naar aantoonbaar resultaat?
Programma
HAK won een Zilveren Effie in de categorie Introductie voor hun case 'Héél Nederland in-PAK-te met modern peulvruchtengemak'. De missie was duidelijk: jongeren verleiden tot het eten van peulvruchten en tegelijk de categorie nieuw leven inblazen. Het inzicht dat veel mensen simpelweg niet weten wat ze met peulvruchten kunnen, leidde tot een frisse strategie: laat zien hoe makkelijk, lekker en modern peulvruchten kunnen zijn. Met kleurrijke verpakkingen, inspirerende recepten en luchtige communicatie wist HAK het stoffige imago af te schudden — zonder zijn vertrouwde merkgevoel te verliezen. Kyra Zonderop (HAK) gaat tijdens het webinar dieper in op de strategie achter deze winnende case.
Stichting ALS won twee Bronzen Effies in de categorie Gedrag Lang en Maatschappelijk voor hun case 'De genadeloze aftakeling'. Frederique Kram (Stichting ALS) en Marcel Hartog (Joe Public) duiken tijdens het webinar diepen in deze treffende campagne. In een goededoelenmarkt die overvol én verzadigd is, wist Stichting ALS Nederland met De genadeloze aftakeling iets uitzonderlijks te doen: mensen raken, wakker schudden én in beweging krijgen. Door niet weg te kijken van de harde waarheid, maar haar juist in het volle licht te zetten.
Laat je inspireren door twee ijzersterke Effie cases en ontdek hoe ook jouw merk effectiever kan worden en kans kan maken op marketings’ meest prestigieuze prijs!
Aanmelden
Datum: 15 januari 2026
Tijd: 16:00u - 17:00u
Meld je aan via naomi@vianederland.nl en ontvang de teamslink.


