Samenvatting
Samenvatting
De toekomst van verzekeraars is onzeker en het huidige speelveld is een doodlopend spoor. Verzekeraars opereren risico-avers en staan weinig open voor innovatie. Centraal Beheer heeft met haar nieuwe koers en campagne invulling een gewaagde stap gezet, zonder haar unieke identiteit te verliezen. Met lef heeft ze een innovatieve propositie geïntroduceerd waarbij tijdswinst en gemak centraal staan. De transformatie van verzekeraar naar dienstverlener kende daarmee een vliegende start met Klushulp. De uitzonderlijk goede merk en sales resultaten bewijzen dat het mogelijk is om disruptief en tegelijkertijd succesvol te zijn.
Juryrapport
Ambitie
De schadeverzekeringsmarkt staat zwaar onder druk, de verwachting is dat het premievolume (12 miljard euro) de komende tien jaar met 19% zal dalen (rapport van DNB). Dat niet alleen, ook de winstgevendheid zal door buitenlandse intreders, toenemende prijsdruk en dalende marges achteruit gaan. Centraal Beheer zag in kostenbesparingen, specialisatie en/of consolidatie geen toekomst en besloot het roer om te gooien en zich van verzekeraar tot dienstverlener te transformeren. Achterliggende doel: niet alleen relevant zijn bij schade of een ongeluk, maar bij veel meer momenten in het dagelijks leven, en dan vooral in het woondomein, want daar liggen de grote groeikansen. Zodoende ontwikkelde de verzekeraar Klushulp, een dienst waarmee vakmensen geregeld kunnen worden voor klussen in en om huis. Naast communicatiedoelstellingen (naamsbekendheid, propositiebekendheid, overweging, campagneherinnering, merkwaarden Centraal Beheer) zou de verzekeraar in de campagneperiode 600...