Terug naar cases overzicht

KFC goes veggie

Gedragscampagnes Kort - Effie Awards 2020

KFC goed veggie.png
KFC goed veggie.png

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

KFC Northern Europe

Bureau

Truus
Green Food Lab
High Five Producties
Zigt Mediabureau

Samenvatting

Titel

KFC goes veggie

Uitdaging

De omzet van KFC staat al 3 jaar onder druk. KFC heeft als enige grote fastfoodketen nog geen antwoord op de vegetarische foodtrend. Hoe kan KFC als laatste en als 100% vlees fastfoodrestaurant succesvol een vegetarisch product lanceren?

InziCht

We kunnen niet meer de eerste fastfoodketen zijn die een vegetarisch product lanceert, maar we kunnen wel de meest impactvolle zijn. Go big or go home.

Idee

De Nationale Week Zonder Vlees is hét moment om het allereerste vegetarische KFC-restaurant ter wereld te lanceren. We bouwen een restaurant in Rotterdam om tot 100% vegetarisch restaurant: dé plek waar we onze vega burger introduceren.

Resultaat

Deze informatie is vertrouwelijk.

Waarom Effie-waardig?

Deze informatie is vertrouwelijk.

KFC goed veggie.png

Juryrapport

Deze informatie is vertrouwelijk.

 

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland