Terug naar cases overzicht

Hoe Smint met zelfvertrouwen nummer 1 in frismakers werd

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2019

Effie_19_Hoe Smint met zelfvertrouwen nummer 1 in frismakers werd.jpg
Effie_19_Hoe Smint met zelfvertrouwen nummer 1 in frismakers werd.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Perfetti van Melle

Bureau

180 Kingsday
Wavemaker

Samenvatting

Samenvatting

De torenhoge ambitie van Smint in 2014 vraagt om een lange termijn aanpak. Gebaseerd op een nieuwe onderscheidende positionering heeft Smint de verschuiving gemaakt van een rationele naar een campagne met herkenbare emotie. Met een massamediale merkcampagne met hoge share-of-voice zijn met nieuwe associaties consumptie motivaties geïntroduceerd. Koopactivatie en sampling nutte dit uit. Deze combinatie zorgde ieder jaar voor een sterkere positie en groeiend vertrouwen in de toekomst. Zo is het Smint niet alleen gelukt marktleider te worden, maar de hele markt weer eigenhandig te laten groeien.

Effie_19_Hoe Smint met zelfvertrouwen nummer 1 in frismakers werd.jpg

Juryrapport

Het juryrapport is vertrouwelijk.

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland