Samenvatting
Samenvatting
PostNL wil de favoriete bezorger van Nederland worden. Daarom wil PostNL de meest kwetsbare Nederlanders ten goede komen. Zoals de kinderen gesteund door Stichting Jarige Job. Door de steun van de Decembercampagne in samenwerking met PostNL, kon de Stichting meer doen dan ooit. Door een duidelijke uitleg van de problematiek, een sterk concept en slimme fasering van de campagne was de Stichting in staat om 33% van de doelstelling voor 2019, binnen vier weken te realiseren. PostNL was in staat Nederlanders te verbinden zoals alleen PostNL dat zou kunnen.
Juryrapport
Ambitie
Te weinig geld om je verjaardag te vieren, geen cadeautjes en slingers op de dag die een feest zou moeten zijn. Het overkomt elk jaar 61.000 kinderen. In Nederland! Stichting Jarige Job zamelt daarom donaties en cadeaus in bij bedrijven, maakt daar verjaardagspakketten van en stuurt die naar deze kinderen op. Omdat elk pakket meerdere cadeaus bevat moet de stichting elk jaar op zoek naar 180.000 cadeaus. Geen afdankertjes of tweedehandsjes, maar nieuwe cadeaus in originele verpakking. Dat vergt nogal een inspanning, waarvoor de stichting eind 2018 ook particulieren is gaan inschakelen. Doel: minimaal 37.500 cadeaus bij deze groep inzamelen, zodat de druk om in het bedrijfsleven geld en cadeaus op te halen verlicht wordt. Om dat logistiek te kunnen managen, is een partnership met PostNL aangegaan, dat ook eigen merkdoelen heeft geformuleerd voor deze campagne (top of mind awareness van 72 naar 75%, favoriete postbezorger van 82 naar 84%).
Strategie
De fit van Stichting...