Terug naar cases overzicht

Ben er weer

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2020

Effie_20_Ben er weer.jpg
Effie_20_Ben er weer.jpg

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Ben

Bureau

DDB Unlimited
Initiative
DPPLR
Triangle PR

Samenvatting

Titel

Ben er weer

Uitdaging

Laat op bijzonder impactvolle wijze het emotionele voordeel zien van bewust met je leven, je mobiel en je budget bezig zijn.

InziCht

Ruim 4 op de 10 kinderen in Nederland ervaren voor hun gevoel te vaak dat hun ouders meer oog hebben voor hun mobiel dan waar zij aandacht voor vragen.

Idee

Ben helpt kinderen om weer aandacht van hun mobielverslaafde ouders te krijgen met een speciale Ben Google Assistant-oproep

Resultaat

Impact en waardering hoog boven benchmarks, 1,8 mln voice-oproepen van kids, actiebereide ouders, en een uitzonderlijke stijging van bekendheid, overweging, voorkeur en nieuwe klanten.

Waarom Effie-waardig?

Ben liet mobielverslaafde ouders 1,8 miljoen keer weer naar hun kinderen luisteren. Dat leverde weer meer waardering, voorkeur en verkopen dan tijdens eerdere Ben-campagnes.

Effie_20_Ben er weer.jpg

Juryrapport

Ambitie

Als kleine partij in de telecommarkt, die gedomineerd wordt door KPN, Vodafone en T-Mobile, heeft Ben een grote naam, mede dankzij de eigenzinnige positionering waarmee de provider zich sinds 2016 manifesteert. De strategie die Ben al sinds de revitalisering van het merk hanteert relativeert de ongebreidelde groei van het telefoongebruik. Bewust met je mobiel, je budget en je leven omgaan is de boodschap die Ben in meerdere (Effie-winnende) campagnes over het voetlicht tilde. Met deze campagne van een half jaar, die zich richtte op telefoon-verslaafde ouders, wilde Ben 10.000 nieuwe klanten per maand trekken (benchmark 2018: 8.285), ondanks 20% minder mediabudget. Naast deze marketingdoelstellingen was het (voorzichtige) doel de spontane bekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur minimaal op gelijk niveau te houden ten opzichte van 2018.

Strategie

Hoewel kinderen er vaak op worden aangesproken, zijn ook ouders (vaak onbewust) lang met hun mobiel bezig. Dat dit ten koste...

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland