Samenvatting
Titel
Ben er weer
Uitdaging
Laat op bijzonder impactvolle wijze het emotionele voordeel zien van bewust met je leven, je mobiel en je budget bezig zijn.
InziCht
Ruim 4 op de 10 kinderen in Nederland ervaren voor hun gevoel te vaak dat hun ouders meer oog hebben voor hun mobiel dan waar zij aandacht voor vragen.
Idee
Ben helpt kinderen om weer aandacht van hun mobielverslaafde ouders te krijgen met een speciale Ben Google Assistant-oproep
Resultaat
Impact en waardering hoog boven benchmarks, 1,8 mln voice-oproepen van kids, actiebereide ouders, en een uitzonderlijke stijging van bekendheid, overweging, voorkeur en nieuwe klanten.
Waarom Effie-waardig?
Ben liet mobielverslaafde ouders 1,8 miljoen keer weer naar hun kinderen luisteren. Dat leverde weer meer waardering, voorkeur en verkopen dan tijdens eerdere Ben-campagnes.
Juryrapport
Ambitie
Als kleine partij in de telecommarkt, die gedomineerd wordt door KPN, Vodafone en T-Mobile, heeft Ben een grote naam, mede dankzij de eigenzinnige positionering waarmee de provider zich sinds 2016 manifesteert. De strategie die Ben al sinds de revitalisering van het merk hanteert relativeert de ongebreidelde groei van het telefoongebruik. Bewust met je mobiel, je budget en je leven omgaan is de boodschap die Ben in meerdere (Effie-winnende) campagnes over het voetlicht tilde. Met deze campagne van een half jaar, die zich richtte op telefoon-verslaafde ouders, wilde Ben 10.000 nieuwe klanten per maand trekken (benchmark 2018: 8.285), ondanks 20% minder mediabudget. Naast deze marketingdoelstellingen was het (voorzichtige) doel de spontane bekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur minimaal op gelijk niveau te houden ten opzichte van 2018.
Strategie
Hoewel kinderen er vaak op worden aangesproken, zijn ook ouders (vaak onbewust) lang met hun mobiel bezig. Dat dit ten koste...