Samenvatting
Samenvatting
Beerwulf’s Brewery of the Month is een Effie waard omdat deze data-driven content-campagne naast uniek creatief is voor de markt, ook nog eens erg effectief is. Door elke maand herkenbare, aanstekelijke en activerende content aan de doelgroep te tonen weet Beerwulf nieuwe doelgroepen aan te boren en deze gedurende de maanden stap voor stap steeds meer aan zich te binden. Hun merkverhaal wordt op een niet-commerciële manier verteld wat uniek is in de markt, de band met hun partners (de brouwerijen) is verstevigd EN er zijn meer verkopen gerealiseerd!
Juryrapport
Ambitie
Beerwulf.com is een online retailer van craft- en speciaalbier (meer dan 1.000 verschillende bieren van meer dan 150 brouwerijen uit zeven Europese landen). De concurrentie komt van online bierdistributeurs (die meestal duurder zijn dan Beerwulf) en fysieke supermarkt- en slijterijketens. Beerwulf zag kansen om het merk steviger op de kaart te krijgen, omdat online distributeurs doorgaans een veel kleiner assortiment hebben en fysieke ketens zich niet als bierkenner presenteren. En omdat het in deze markt vooral om sales draait, introduceerde Beerwulf de Brewery of the Month, een concept waarbinnen authentieke content het eigen merk emotioneel zou kunnen laden. Beerwulf wilde een grotere doelgroep bereiken door zich als ‘kenner van kenners’ te positioneren. Helaas zijn er geen communicatiedoelstellingen geformuleerd. Wel een bereiksdoelstelling: 80% van de kerndoelgroep (maar welke is dat dan?), maar geen awareness-doelen of andere merk-KPI’s.
Strategie
De passie van...