Terug naar cases overzicht

Als je wilt doen wat je leuk vindt, maak er dan werk van

Gedragscampagnes Lang - Effie Awards 2019

Effie_19_Als je wilt doen wat je leuk vindt, maak er dan werk van.png
Effie_19_Als je wilt doen wat je leuk vindt, maak er dan werk van.png

In deze case

Samenvatting
Juryrapport

Opdrachtgever

Sectoreninstituut Transport en Logistiek

Bureau

Campagne

Samenvatting

Samenvatting

In een economie waarin iedereen van de daken schreeuwt dat zij personeel zoeken, maar daar niet of te weinig in slaagt, is het STL gelukt om maar liefst 3.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs te vinden. Met duidelijke communicatie, doelgroep- en regiogericht, een aanlokkelijk aanbod en baangarantie van een jaar. 

Effie_19_Als je wilt doen wat je leuk vindt, maak er dan werk van.png

Juryrapport

Ambitie

De transportsector lijdt onder het tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De economische groei maakte dit probleem steeds pregnanter, zo erg zelfs dat de de groei van de sector achter bleef omdat er te weinig chauffeurs waren. Eerdere wervingscampagnes hebben behoorlijk wat chauffeurs opgeleverd - vooral mensen die al chauffeur van andere voertuigen waren of de ambitie koesterden vrachtwagenchauffeur te worden - maar het tekort was niet verdwenen. Voor een nieuwe campagne moest in een vijver gevist worden van mensen bij wie een loopbaan als vrachtwagenchauffeur niet bovenaan het wensenlijstje stond. Met andere woorden: mensen uit andere beroepsgroepen - de horeca, het bankwezen, de bouw - moesten worden verleid tot een carrièreswitch. Concreet luidde de ambitie van de wervingscampagne: 1.500 nieuwe chauffeurs aantrekken in 2018.

Strategie

Mensen die hun werk niet leuk meer vinden en de latente behoefte hebben om wat anders te gaan doen, vormden de invalshoek voor de strategie...

Deel dit via

partners

De Effie Awards wordt mede mogelijk gemaakt door:

bva logo
via logo
Socials
Copyright © 2024 Effie Awards Nederland