Samenvatting
Samenvatting
In een economie waarin iedereen van de daken schreeuwt dat zij personeel zoeken, maar daar niet of te weinig in slaagt, is het STL gelukt om maar liefst 3.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs te vinden. Met duidelijke communicatie, doelgroep- en regiogericht, een aanlokkelijk aanbod en baangarantie van een jaar.
Juryrapport
Ambitie
De transportsector lijdt onder het tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De economische groei maakte dit probleem steeds pregnanter, zo erg zelfs dat de de groei van de sector achter bleef omdat er te weinig chauffeurs waren. Eerdere wervingscampagnes hebben behoorlijk wat chauffeurs opgeleverd - vooral mensen die al chauffeur van andere voertuigen waren of de ambitie koesterden vrachtwagenchauffeur te worden - maar het tekort was niet verdwenen. Voor een nieuwe campagne moest in een vijver gevist worden van mensen bij wie een loopbaan als vrachtwagenchauffeur niet bovenaan het wensenlijstje stond. Met andere woorden: mensen uit andere beroepsgroepen - de horeca, het bankwezen, de bouw - moesten worden verleid tot een carrièreswitch. Concreet luidde de ambitie van de wervingscampagne: 1.500 nieuwe chauffeurs aantrekken in 2018.
Strategie
Mensen die hun werk niet leuk meer vinden en de latente behoefte hebben om wat anders te gaan doen, vormden de invalshoek voor de strategie...